21 Mayıs 2011 Cumartesi

-Genellikle bir alerji türü olusmaktadir.
-Genellikle çiçek tozlari
-Genellikle kürk veya tüy
-Genellikle yiyecekler ve bu yiyeceklere bagli olan alerjik reaksiyonlar örnek gösterilebilir.
-Enfeksiyonal rahatizliklar yada solunum yollarinda bulunan herhangi bir madde yabanci ve genel olarak rahatsizliklara neden olmaktadir.
-Astimin çogunlukla psikolojik etkilere bagli olarak degistigi de bilinmektedir. Bu degisiklikleri ise genellikle yabanci maddelerden kaynaklanmaktadir.


Astim krizleri genellikle dört yasindan küçük çocuklarda pek rastlanilmayan bir rahatsizliktir. Bu sebepten dolayi dört yasinin üzerinde ki çocuklarda astim rahatsizliginin görülmemesine dikkat edilmesi gerekmektedir.


Astimin belirtileri nedir?


Astim ise genellikle hiriltili bir soluma sesi ile baslamaktadir. Astimin genellikle solunum zorlugundan dolayi dikkat çekmektedir. Astim krizleri ise hiriltilar ile baslayan nefes almalarin solunum tikanikliklarina kadar devam etmesi beklenmektedir. Çogunlukla astim krizleri ise hiçi bir belirti olmadan ansizin baslamaktadir. Bu sebepten dolayi astim krizleri hakkinda bir doktora basvurmak büyük bir önem tasimaktadir.


Astim tedavisi nasil yapilir?


Astim tedavisi krizlerin sikligina ve siddetine paralel olarak degismektedir.


-Ara sira görülen krizlerde genellikle agizdan alinan sprey ile bronslarin açilmasi prensibine dayanan bir sistem kullanilmaktadir.
-Bu ilaç kriz aninda kullanilabilir. Ayni zamanda solunum zorluguna neden olan bir faaliyetlerinden önce de kullanilmaktadir.
-Krizlerde bu spreyler aktif olarak kullanilamiyorsa bazi haplar ile de tedaviye devam edilebilir.


Dikkat edilmesi gereken önemli bir husus ise astim rahatsizligi olan çocuklarda yasitlari ile beraber yaptiklari bazi sportif faaliyetlerin desteklenmesidir. Çünkü bu psikolojik olarak kisilerin bazi konularda desteklenmesini saglamaktadir.


Astim krizleri nasil önlenir?


Astim krizlerinin nedeni belirlenmemesine ragmen bir takim önemler ile bu krizlerin bir miktar azaltilmasi saglanabilir. Kisilerde solunumun rahatlatilmasi için bazi önlemler alinmasi gerekmektedir. Bu sebepten dolayi alinacak uygulamalara özellikle dikkat edilmesi hayati bir önem tasiyacaktir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder