21 Mayıs 2011 Cumartesi

Sizlere basimdan geçen bir örnekle yanlis bilgilendirme sonucu ufak bir anektot anlatayim:Çocuklugumda babaannemin yanina köyümüze gittigimde etrafimdaki bitkiler çok ilgimi çekerdi.Özellik konumuz ile alakali olan mürver çiçegini ben bu seneye kadar zehirli bir bitki olarak tanirdim :) . Çünki çiçekleri olgunlastiginda mavi mürekkep gibi bir su çikardi içinden, bende onunla oynamayi çok severdim.Onu kopartip özellikle ellerimle minciklar ellerimde olusan maviligi seyrederdim.Bir gün babaannem bu bitkiye asla dokunmamam gerektigini çünki çok zehirli bir bitki oldugunu söyledi ve ben çok üzülmüstüm :( artik yapicak bir sey yoktu çok sevdigim mavi boyali çiçekle oynayamiyacaktim çünki çok tehlikeli zehirliydi,babaannem öyle sölüyordu.O günden sonra uzaktan seyrettim hep oyuncagimi. Derken yillar sonra..!!


Ahmet Maranki hocayi seyrederken,Mavi mürekkepli(mürver) çiçegimin bir sifa kaynagini ögrendim.Tabi sok oldum tahmin edersiniz ki babaannemin bilinçsizligimi yoksa üzerimi kirletmiyeyim diyemi öyle dedi bilemiyorum ama artik gerçekleri biliyorum. Mürver Çiçeginin nelere sifa oldugunu gelin birlikte görelim..


Önerilen hastaliklar: Vücuttaki zehirleri disari atici özelligi vardir. Ates düsürür, vücudun direncini artirir. Idrar söktürür, terleticidir. Gribe, öksürüge ve nezleye faydalidir. Soguk alginligini giderip, gögsü yumusatir.


Maydanoz ile beraber kaynatilarak içilirse anne sütünü artirir. Çiçegi kaynatilip suyu içilirse, mideyi temizleyip bagirsaklari mülayim tutar, balgami disari atar, rahim sislerine olduka yararlidir.


Kullanim sekli ve dozu: 50 gram mürver çiçegi, 50 gram naneyle karistirilip, 1 litre kaynar suya konularak demlenir. Bu karisimdan günde 3 fincan içilir. Toz haline getirilen mürver çiçegi, günde 3 defa 5 gram içilirse, kanli basur için faydalidir. Yapraklari merhem biçiminde ezilerek, burkulmalara ve yaralara karsi kullanilir.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder