21 Mayıs 2011 Cumartesi

Antalya’da yaptigi 138 ameliyatla obezite hastalarini 5 bin 162 kilogram zayiflatan Prof.Dr. Güner Ögünç, 20 yildir ayni kiloda kalmanin sirlarini anlatti. Akdeniz Üniversitesi Genel Cerrahi Bölümü’nde görevli Prof.Dr. Güner Ögünç, kendisine basvuran 138 obezite hastasini yaptigi mide kelepçesi, tüp mide, mide by-pass, Vertical bantli gastro plastik ve jejino ileostomi yöntemleriyle 5 bin 162 kilogram zayiflatti.


UNVANI ZAYIFLATAN HOCA
1987 yilindan beri 68 kilo oldugunu söyleyen ve formda kalmasinin sirlarini anlatan Prof.Dr. Ögünç, “Herkes beni zayiflatan hoca olarak taniyor. Su ana kadar 138 hastami manken gibi yaptim” dedi. Kisinin beslenme sekli, obezite derecesi ve yasam tarzina göre 5 farkli ameliyat yaptiklarini anlatan Ögünç, söyle konustu: “Insanin zayiflamasi için önce psikolojik olarak kendisini hazirlamasi gerekiyor. Benim onlara önerdigim diyetle ayda 10 kilo verebilirler. Aslinda bu bir diyet degil yasam tarzi “dedi.


TEKNIGI TIP LITERATÜRÜNDE
Kendisine ait “Ögünç Teknigi” hakkinda da bilgi veren Prof.Dr. Güner Ögünç, sözlerini söyle tamamladi: “Böbrek yetmezligi çeken hastalar için katedrolin takilmasinda yaptigim yöntem kendi adimla üniversitelerde ders olarak okutulmaya baslandi. Bu yöntemle hastanin karnina bir ucu disarida tüp takilir. Buradan belli araliklarla özel sivi karin içine verilir. Bir süre karin içinde kaldiktan sonra sivi disariya çikarilir. Bu sekilde karin böbregin yaptigi islevi yerine getirir. Daha önceki yöntemlerde takilan katedrol sikça tikanmakta ve karin içinde yer degistirmekte ve sizinti olmaktaydi. Hasta bu tür ameliyatlarda çok agri çekiyordu. Bu yöntem bütün bu olumsuzluklari ortadan kaldirdi. Uygulanmasi biraz zor olan yöntemim Türkiye’de kullanilmaya baslandi. Yakinda yurt disinda da bu yöntemin kullanilacagini düsünüyorum.”


HOCANIN FORMÜLÜ
Prof. Ögünç yasam biçimi haline getirdigi beslenme sistemini ve uygulandigi takdirde bir ayda 10 kilo verdirecek formülünü aktardi:


1)Her sabah 05:00'de kalkip yarim saat egzersiz yapiyorum.
2)Yaz-kis dinlenmeden bir saat yüzüyorum.
3)Kahvaltida yarim litre yagsiz süt içiyor, birkaç zeytinle yagsiz peynir yiyorum.
4)Ögle yemeginde haslanmis sebze, yagsiz yogurt yiyorum.
5)Aksamlari buharda pismis sebze, bir bardak taze sikilmis meyve suyu.
6)Haftada bir kere buharda pismis balik yiyorum.
7)Zayiflamak isteyenler kesinlikle gazli içeçeklerden uzak dursun.
8)Yaptigim tek yaramazlik kalbe iyi geldigi ve mutluluk verdigi için her gün bir adet çikolata yemek


Bu sekilde beslenen kilolu insanlar bir ayda 10 kilo verebilir.


 


Kaynak: http://www.haberturk.com/haber.asp?id=46417&cat=220&dt=2007/12/04

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder